Menorca. Dades

Son Bou (Alaior)

Viure

• Camping Yellohvillage son Bou. Comencem a tenir experiència en això del càmping, d’aquest podem dir que no té el glamur dels francesos, però té de tot. La pista poliesportiva està molt bé, la piscina és molt gran (li faltarien tobogans per ser top), i els wc estan molt bé i nets a qualsevol hora. A més, l’oferta d’activitats fa que quedar-se al càmping sempre sigui una opció. La parcel·la és molt gran, llàstima que el terra per posar les piquetes sigui molt dur. I el millor de tot, hem pogut carregar el cotxe! Bé, el segon millor, perquè anar de càmping té les seves coses, però clar, 16 nits la última setmana de juliol i la primera d’agost, per menys de 1000€... els preus del restaurant, si no agafes coses “de luxe” com carns i demés, són assumibles. Això sí, el tallat (amb gel) 1.70€. És a dir, lloc per anar a fer una pizza o un plat combinat sense grans pretensions. El servei de rentadora i assecadora costava 6€ cada cosa, però hem de dir que eren de gran capacitat i que la assecadora assecava de veritat.

Oci

• Banana Boat. 15 minuts i dues capbussades en aquesta divertida turistada a la platja de Son Bou costa 10€ per persona.

Menjar

• Asador las dunes. A la platja vam agafar un pollastre rostit amb patates que vam devorar al càmping. Més per la gana que perquè fos boníssim. 16.4€.

Alaior

• Es Pouet. Restaurant de menú típic per 12€. Alguns plats bons, el bistec i el seu púding, i d’altres... més justets: l’arròs. Lloc que d’especial res més que un preu adient.
  • Can Jaumot. Vam menjar a la terrassa d’aquest restaurant a base de tapes prou bones i bé de preu. Mandonguilles, calamars, cruixent de pollastre, nachos, una hamburguesa, un tallat, 4 begudes i dos postres per 51.20€. El tallat, 1.50€.

Es Mercadal

Menjar

• Bar Pedro, a tocar de la plaça major, no en ella, vam menjar 2 ensaïmades de kinder i una de albercoc, més una canya de pollastre i un mocador de carn (com empanades), més aigua i un cafè amb llet per 13.6€. Correcte, les ensaïmades bones i així ja podíem dir que n’havíem menjat. Per anar comparant, el tallat 1.40€.
  • Es Toro. Vam prendre 3 gelats i una fanta de llimona al santuari amb vistes a Maó. Vam pagar 10€.

Fornells (Es Mercadal)

Menjar

• Sa Nansa: restaurant davant de les piscines al costat del port. Vam menjar a la carta a la terrassa força bé tastant i quedant enamorats de la ratlla a la menorquina, que duia un picat per sucar-hi pa. Aquest peix i un llenguado que també vam demanar van estar per sota dels 14€. En total vam menjar per 77€. No té el glamur de cranc o es cranc pelat, però es recomanable.

Biniveca vell (Sant Lluís)

• Stromboli. Un dels locals a la plaça central. De nou a la terrassa. Un smoothie, un cacaolat, un cafè i tres crepes, 18.80€. En aquests llocs tan turístics costa saber si és car o no. Però el tallat 1.60 sembla un preu raonable.

Ciutadella

Menjar

• Es Born. Cafeteria ben posada a tocar de la plaça del mateix nom on vam prendre 4 begudes i unes xips. Un estàndard vaja, per 9.40€. El tallat 1.40€.
  • Cas cònsol. Bonic restaurant a tocar de la plaça des Born però a l’altra banda de la cafeteria es Born, és a dir, amb vistes sobre el port. Va ser la casa del cònsol francès i ara és un restaurant ben posat on tenen un menú del dia ben elaborat per 24.5€ i on la mireioneta encara suspira pel vitelo tonato. El tallat, tot i ser un restaurant bonic... 1.30€.
  • Burger King. El clàssic, i és que a l’illa encara no hi ha Mc Donalds. Gust i sabor de sempre. Vam menjar per 55€ ja que no teníem ofertes. Ens va semblar car. Això sí, també té vistes del port.

Oci

• Go Karts. 10 minuts, que està bé però n’haguéssim fet 15 donant voltes pel circuit, sols degut a que no hi havia ningú més ens va costar 74€ als quatre. Mola més del que penses abans.

Cala Macarella (Ciutadella)

Menjar

• Cafeteria Susy. Xiringuito a tocar d’aquesta platja de somni on s’ho cobre. 2 smoothies, un gelat d’stracchiatella, un granissat de pomada i un tallat, amb gel, 20.85€. El tallat (amb gel) 1.90€.

Ferreries

• Can Tomeu. Restaurant bastant típic on vam arribar una mica farts de no trobar lloc per sopar i segurament no el vam gaudir prou. Vam menjar a base de tapes i pizzes per 45€.

Cavalleria (Es Mercadal)

Menjar

• Far de cavalleria. Ens vam acabar animant i el que havia de ser prendre un algo mentre miràvem la posta de Sol va ser 1 bossa de patates, 5 bikinis, 1 plat d’embotits i un de formatge i 3 begudes. 44.5€. Dir que l’embotit típic no era especialment bo i que els bikinis a 4-4.5€ ens van semblar un pel car. Però la posta de Sol no l’oblidarem ràpidament.

Can Porter (Alaior)

Oci

• Coves Xoroi. Vam agafar un pack per entrar al migdia a aquestes coves on 1 adult i 2 nens entren per 12€, el que paga només l’adult, amb beguda. El que no mola és que l’entrada té beguda inclosa però amb el pack només entra una.

Maó

Menjar

• Cristanal yGradinata. Restaurant bohemi molt ben posat a una passa de la plaça de la constitució on tenen una carta exclusiva d’entrepanets elaborats, com pollastre amb formatge de maó i ceba caramel·litzada o coses així a uns 2.70€ cada una, en menges 2 o 3 (o 4 o 5) i quedes servit. Molt recomanable per sopar.

Es Grao (Maó)

• L’avi Bernadet. Restaurant mariner on menges en una taula de fusta però menges prou bé- Vam menjar a base de tapes, ensaladilla russa (molt bona), ortigues de mar (no tan bones com les del Delta), braves, pop a la gallega (que va volar), croquetes i un peix del dia molt bo (no recordem el nom). Begudes i postres més un tallat (1.35€) per 100€. Es Grao és petit i hi ha 3 restaurants comptats i segurament tots deuen ser per un estil, però aquest el recomanem.

Oci

• Caiac. 2 hores de caiac dobles 30€. Et deixen bossa estanca per guardar les coses.

Es Castell

Menjar

• La Caprichosa. En Maqui ens va portar a aquesta pizzeria restaurant al port on fan un menú del dia correctíssim per 17.5€ en el meu cas, musclos a la marinera i entrecot. Això sí, el tallat 1.60€.