França. Dades

Avinyó

Viure

Magnifiqueappartement proche du parc des expositions: apartament d’aquests d'Airbnb que ara també s’ofereixen per Booking i que sembla que així et dona més garanties. Està a les afores, però com ha estat per una aturada tècnica, això no ha estat un problema. Es pot deixar el cotxe al carrer, esperem que no passi res. Per dins és un espai molt ample amb una habitació molt gran on dormiran els altres 4 membres de l’expedició, jo dormiré al sofa-llit del saló-cuina-menjador on hem sopat i on esmorzarem demà. Com diem, per una aturada tècnica va bé, espaiós i amb coses per cuinar però està una mica ronyós, en especial el wc, com, per desgràcia, passa a molts llocs d’aquest tipus. Això sí, per 58€ tots 5 no tenim dret a queixar-nos gaire.

Saint Genes Pouilly

Dormir

Premier Classe: hem fet nit en un d’aquests hotels de carretera tan clàssics de França. Tenim dues habitacions triples, són petites però per una nit perfectes, amb bon wifi i pàrquing gratuït a l’exterior. El wc sí que és un pel petit, però per una nit i 100€ que ens han costat les dues, no podem demanar gaire més.

Menjar

Bufallo Grill: els nens han estat tot el dia (o potser més díes) donant pel dient siusplau d’anar a aquesta cadena de restaurants. Per tal que callin hi hem anat. Doncs bé, com sempre, el lloc és graciós i la decoració està bé, i també com sempre, el servei ha estat un caos, lent i s’ha perdut un menú durant la comanda. Al final hem sortit guanyant uns 3€, però és que la cocció de la carn tampoc era com volíem... creiem que a l’avi ja l’han vist prou, i a nosaltres, mentre els nens no hi vulguin tornar... crec que tampoc. Al final 2 menús d’entrant (carpaccio i blat de moro) amb dos bistecs (gens “sagnants”) amb postres, un altre menú de filet als 3 pebres, tan poc sagnant com els bistecs i postres, dues hamburgueses (ens han regalat un carpaccio), més 3 cokes, un aigua i 500ml de ví, 108.6€. Més que el preu, tot en general... suspén.

Grenoble

Hippopotamus: vam sopar en un restaurant d’aquesta cadena a mig camí entre restaurant “normal” i “cadena típica” on vam “degustar un menú de nit per 21€ i on la carn era força bona. És justament el que esperes.

Dormir

Premer classGrenoble Sud: era més antic que el Saint Genes, però va ser més barat, doncs les dues habitacions triples ens van costar 81.24€. El que vam dir a l’anterior, per fer nit, suficient.

Rocheford du Gard

Hotel Lagon: ens van reconvertir una habitació de 2 llits dobles en una amb un de doble, una llitera i un individual per encabir-nos els 5, una mica justets la veritat, i el lavabo, que era molt gran, havia tingut temps millors. Això sí, la piscina, amb la canícula que hi havia, compensava els 109€ que vam pagar, podria ser un lloc per tornar... quatre persones.

Remoulins

Menjar

Lotus Asia: resturant asiàtic on el menjar era bo, però el servei va ser caòtic, vam acabar marxant sense que ens portessin tot el demanat (no ens ho van cobrar) i, com a mínim va ser barat, doncs vam pagar 65€

Oci

Pont du Gard: la visita al pont és gratuita, però per aparcar has de pagar un preu fixe de 9€. Els museus es paguen a part però al anar al vespre estaven tancats.

Leucates

Menjar

Chez Cul d'Oursin: el canal de Port Leucates on hi ha els vivers d’Ostres ja és un lloc per veure en sí mateix, però és que a més, els establiments que hi ha, per preu i qualitat del menjar són una passada. Vam menjar (sí que és cert que només tres) per 55€ a base d’ostres, gambes, cargols de mar, musclus i cloïsses. N’haguèssim menjat més, sí, però de “fruit de mer” si és bo, mai t’afartes i, el més important, vam quedar satisfets. Més que lloc per tornar, és que hi tornarem.