Suïssa. Dades

General

Transport

• Vinyeta: per circular per Suïssa has de comprar la famosa vinyeta, una enganxina que costa 40 francs a l’aduana de Suïssa i 49€ a la francesa. Aquesta vinyeta et permet circular durant 13 mesos per les autopistes de país. No hi ha una altra opció de compra per menys temps.

Ginebra

Oci

• Nòria: pujar-hi els 5 ens ha costat 30 francs. Una persona són 7, així que hem pujat amb un somriure que no hem perdut amb l’experiència de veure Suïsa “des de les alçades”. Fas 4 voltes i t’hi estàs uns 5 minuts veient el casc antic per una banda i el llac Lehman amb el Jet D’eau per l’altra.

Transport

• PàrquingMontblanc: doncs aquest pàrquing cèntric cèntric ens ha sorprés pel seu preu, doncs hi hem estat més de dues hores i hem pagat 5 francs. Menjar és car, però aparcar ens ha semblat baratíssim.

Berna

• Pàrquing Berna: bona noticia, els pàrquings a Suïssa continuaven sent barats, al costat de l’ajuntament, vam deixar el cotxe un parell d’hores (una mica menys) i vam pagar 5 francs.

Oci

• Piscines Marzilli: aquest complexe de piscines és gratuït, el que és d’agraïr en aquest país, però és que está molt ben cuidat i tens diverses piscines amb trampolins, socorrista i demés.

Schafisheim

Dormir

• Anstathotel: apartaments entre Berna i Zurich amb cuina força nous i amples, hi vam estar molt bé però ens havíem d’acostumar als preus de Suïssa, doncs una nit ens va costar 158 francs, però vista la resta d'allotjaments, aquest lloc és per apuntar-se’l. Potser sí que ens hagués agradat una habitación més independent, però no ens queixem en absolut.

Menjar

• McDonalds: al mateix edifici de l’hotel, el gust de sempre, més petit i més car. 2 menús, de nou, amb hamburgueses petites i 9 nuggets, 31.5 francs.

Laufen-Uhwiesen

Transport

• Pàrquing: a la riba esquerra del Rhin el pàrquing és de pagament (havíem llegit que a l’altra és gratuït però no ho sabem). No és especialment car però per 4 minuts ens van cobrar una hora de més (cosa que ens va passar força vegades i que fa ràbia). Volem preu per minut!!!

Oci

• Vaixell: hi ha diverses companyies i excursions de diversa durada. Nosaltres vam agafar la més senzilla, però amb 15 minuts vam tenir més que suficient pel que era. Sí que n'hi ha que et porten a una roca a tocar de l'aigua, però ho vam descartar en vistes del grup que érem. En total pels 5 vam pagar 34€.

Sant Gallen

• Piscines Sant Gallen: banyar-te en aquests estanys és gratuït, el que és d’agraïr en aquest país, però és que a més està molt ben cuidat.

Wadenswill

Viure

• Apartament: si comencem pel preu, és car, com gairebé tot a Suïssa. Vam pagar 142chf per una nit en aquest apartament en un poble que hi vam estar de pas i que creiem que no té gaire d’especial. A més, era un quart sense ascensor i a sota hi havia un apartament a nom de les candy girls. Dit això, l’apartament era molt gran i espaiós, vam estar molt bé i vam poder assecar la roba a base de combinar, a l’habitació de la planxa, un ventilador i l’estufa. La cuina estava ben equipada i tenia wi fi però no el vam posar (a vegades som rucs). Desafortunadament no hi havia pàrquing.

Transport

• Zona blava: 2 chf l’hora. N’hi havia per tot arreu.

Lucerna

Menjar

• Coop: aquesta cadena de súpermercats, que ens va salvar el pressupost permetent-nos fent molts àpats a “casa” i, molts cops ofertant productes de data de consum propera, també té restaurant en alguns establiments, cosa que vam aprofitar per fer un àpat entaulats per 75€ els 5 amb postres i ampolleta de vi i tot. El menú tipus IKEA, però a l’Aran, el cordon bleau el va fascinar, de fet, volia tornar a dinar allà, i nosaltres, pel preu i si no es vol menjar res especial ens sembla una opció molt interessant.

Oci

• Trenet turístic: amb el dia que feia i les forces que teníem, vam decidir que era l’opció més pràctica per recòrrer el casc antic de la ciutat. Vam pagar 55chf pels 5 a un rati de 15chf adult i 5chf nen. Va ser una bona decisió, el però és que no és hop-on hop-off si no que has de fer tot el recorregut sencer un sol cop i sense baixar.

Unterseen

Viure

• Apartament Unterseen: dels pitjors allotjament on hi hem estat mai, i el pitjor pel preu pagat. 310chf per 2 nits en un apartament d’habitacions molt grans, això sí, però de sostre molt baix (jo tocava) amb una falta de manteniment evident, brut i amb un lavabo on la porta no es podia tancar per dins i feia olors. No hi tornarem.

Trummelbach

Oci

• Catarates: l’entrada a aquests salts d’aigua interiors costa 14chf adults i 6chf els nens, paga la pena doncs és el preu del funicular que, com és més curt no t’arrissen tant.

Thun

Menjar

• Flaken cafè: restaurant molt agradable amb vistes al riu Aar. Situat a l’edifici del banc AEK però deu ser una concesió. Tenen un menú de 23chf, prou bo, amb rissoto o amanida i una broqueta de pollastre o gambes, això sí una mica escàs. També vam agafar uns pastissets boníssims per 3.50 chf. Recomenable.

Transport

• Parkhaus CityWest Aarestrasse: vam aparcar en aquest pàrquing separat del casc antic pel riu Aar i de nou ens va passar que per un parell de minuts ens van cobrar tota l’hora, no sabem si per aquest truc els pàrquing són barats, però al final creiem que més de 10 francs se’ns van anar per “pics”. Aquí vam pagar 6 francs, per una mica més de 3 hores, però haguessi estat 4 per 10 minuts menys.

Sigriswall

Oci

• Pont: travessar un dels ponts penjants més llargs de Suïssa costa 8chf. No els vam pagar i vam enviar als nens, que per ells és gratis, a fer les fotos de rigor.

Gunten

• Wakehouse: a peus del llac hi ha aquest lounge on tan pots prendre dues cerveses amb unes patates fregides com llogar dues hores de paddel surf (entre d’altres coses), en un indret privilegiat. Vam pagar 68chf. L’hora de SUP a 25chf, però  l’indret s’ho mereixia.

Kandersteg

Transport

• Peatge: per arribar “de manera directe” des d’Interlaken fins al Cervino vam haver de passar el tunel d’aquesta població on has de pujar el cotxe a un tren i pagar 29.5chf. L'altre opció, vorejant la muntanya trigava el triple de temps.

Zermatt

Tranport

• Tren Tasch-Zermat: per tal d’arribar a Zermat des de Tasch vam agafar aquest tren, que ja és cremallera, no sabem si hi ha altra maneres d’anar-hi, tot i que amb temps i a peu segur que és una excursió ben xula. Nosaltres, pels 5 bitllets, tres adults i dos nens, vam pagar 65.6chf.
  • TelefèricSunnega: pujar fins aquest puig per veure el Mattherhorn en alçada ens va costar 114.5chf. Una pasta tenint present que són 10 minuts de telefèric i uns pocs centenars de desnivell, però comparat amb els altres telefèrics acaba sent barat.
  • Pàrquing Zermatt: ho vam fer fàcil i vam aparcar al pàrquing de l’estació on va pagar 11.5chf.  Aquest pàrquing és una més car que la resta però és que, de nou, sí de nou, vam pagar una hora per quatre minuts.