NY. Dades

Viure

• Home exchange: NYC és tan car que per tal d'abaratir una de les despeses més importants, l'allotjament ens vam apuntar a aquesta plataforma d'intercanvi de llars i la veritat, va ser tot un encert, la Claudette i el seu marit ens van deixar un apartament al upper east side de Manhattan d'aquells que l'edifici té el tendall verd per entrar, a distància caminant de Hyde Park, metro i busos. El pis en sí, tenia dues habitacions dobles, cuina, menjador i ens van deixar menjar i begudes (que també ens va anar de perles). Durant una setmana vam ser autèntics neoiorquins, patint això sí, dels sorolls del carrer que té viure a Manhattan.
Oci
  • Sightseeing: igual que vam fer a Dubai, en vistes de que volíem fer activitats vam comprar aquesta targeta turística, de fet la mateixa que allà, aquest cop vam comprar la de tres activitats + el complement per anar amb helicòpter. Les targetes ens van costar 98.10$ als adults i 76.5$ als nens. Les vem fer servir per visitar l'Spyscape, pujar al Top of the Rock i visitar Luna Park, amb el que ens vam estalviar un 120$ en total, malgrat que segur que per algun lloc haguèsssim trobat ofertes i pel Luna Park vam haver de pagar tickets (10$ cada un) per pujar al Cyclone, al Thunderbolt i als troncs, i ple mateix motiu NO vam pujar a la Nòria. De totes maneres, surt bé de preu i ens va permetre reservar l'helicòpter per 190$/persona, taxes d'heliport incloses, quan aquesta pijada costa al voltant dels 250$ per cap. Que al final és com si haguèssim pagat l'helicòper i ens haguessin regalat les activitats.
  • Kaiak: una de les activitats que vam agafar amb més ganes va ser poder fer kaiak a NYC, es pot fer a diferents llocs (gestionat per diferents associacions), nosaltres vam agafar la que ens semblava més emblemàtica, el moll 4 (a Brooklyn) on navegues per un espai (no gaire gran la veritat) amb vistes a l'Skyline de Manhattan i, suposadament al pont de Brooklyn, això no és així doncs et tapa el mateix moll. Però vaja, a una activitat, que en teoria és gratis (però has de fer donació i vam acabar pagant 6$ per kaiak, tampoc se li pot demanar gaire més. De fet és força recomenable.
Transport
  • Trens: els tren des de Washington ens va costar 62.27€ i el tren a Filadèlfia 57.29$, tots dos van ser amb Amtrak, que ofereix trens molt còmodes i, com a mínim en el nostre cas 100% puntuals. Va valer molt la pena. El preu va ser molt econòmic però canvia en funció de l'horari sent molt més barats els primers o els últims del dia.
  • Taxi: el taxi des de Penn Station fins el nostre apartament, al carrer 80 entre les avingudes 1 i 2, ens va costar 31$, era tard, anàvem carregats i volíem descansar, tot i així la propina que et posen per defecte fa que el preu sigui tan elevat quan el trajecte tampoc és per tant, això sí per, sortir del midtown es triga una mica degut al trànsit caòtic de la ciutat. L'endemà el trajecte des de Tiffany's ens va costar 10$ menys.
  • Metro: ens vam comprar una metrocard de viatges il·limitats durant 7 díes per 35$ cada una, sortiar a comte a partir del 13è viatge i en vam fer 16, així que... objectiu complert. A més d'això, el transport públic a Nova York va molt bé doncs és puntual, ràpid i connecta tota la ciutat.
  • Benzina: vam posar a diferents llocs i el preu oscil·la entre benzineres. Vam pagar entre 3.5 i 4 (mai ni 3.5 ni 4) dòlars el gal·ló el que fentuna regla de 3 podríem dir que l abenzina està al voltant d'1€ el litre, que dius, és més barata sí, que els cotxes gasten molt... també.
Menjar
  • Mr Beast: un dels objectius del viatge era anar a l'hamburgueseria del youtuber Mr Beast que hi ha al West Side a la zona del Hell's kitchen i que, per desgràcia no és tal, és un Deli on pots recollir les seves hamburgueses però no menjarte-les allà. Satisfacció a mitges doncs a l'Aranet li va donar igual i va quedar igual de content menjant una hamburguesa prou bona al proper Dewitt Clinton Park i conservant la capsa blava com si fos una capsa de Tiffany's. El curiós és que malgrat les preparen allà les has d'encarregar on-line. Vam menjar 4 menús i 2 cokes i vam pagar 69$. Malgrat no ser una pasta, començàvem a veure el que costa menjar fora a NYC.
  • Jimbo's Hamburguer Palace: una altra hamburgueseria molt neoiorquina ens va donar de menjar a la part alta de Harlem. 3 hamburgueses, força bones també, un wrap i dos cokes ens van costar en aquesta part de la ciutat 65$. Realment aquest menjar és una de les maneres de no arruinar-se a Nova York i explica la obesitat a la ciutat.
  • Levain bakery: quan et cobren 5$ per una cookie comprens el que és Nova York, marketing en estat pur, preus cars i això sí, productes grans i, com a mínim aquesta galeta, de bona qualitat.
  • Tin building: teníem gana i aquest moll tan posh a south Manhattan a tocar de Wall Street ens va agradar, vam esmorzar al seu forn 3 pains aux chocolait, una cookie i un cafè amb llet per 25$. Arrissada perquè a casa ens hagués costat facilment la meitat, però... és el que hi ha.
  • Whistle & Fizz: bareto e l'east village a prop de Washington Square sense cap cosa especial (però tampoc era un lloc lleig), on vam prendre un algo amb la Maria. Aquest algo van ser dues llimonades, 1 cafè latte, 1 xocolata calenta, 1 muffin i 1 coke. Això, 25$. Ja ens va semblar una mica més raonable.
  • Nathan's: vam menjar els hot dog's més famosos del mon a casa seva a Coney Island i a carritos a Brooklyn i a Staten Island. Quan eren barats ens semblaven més bons, a més de 4$ el frankfurt (i són petits) doncs la veritat, van perdre part de la màgia que teníen.
  • Blank Street: cadena de cafès bons. a 4.63$ el cafè latte, però com a mínim eren bons, que normalment no valien res.
  • M&Ms: em va gairebé tanta vergonya dir que vam comprar a la botiga de Time's Square com posar-ho a menjar i no a oci. Vam comprar M&Ms a granel, a, no recordo quan, però va ser massa. De fet ens vam endur dues bosses i vam pagar 40$.
  • Anytime kitchen: vam menjar al Koreaway en un dels restaurants "amagats" al pis de dalt dels restaurants oficials, i la veritat, pel preu la vam encertar de ple, doncs a baix la barbacoa koreana anava a 80$ per cap (més barata quanta més gent), però nosaltres vam menjar un cub de pollastre popcorn, un de teriyaki, un de gambes i un tonkatsu, més una coke i la propina per 50$. I era bo! A més, el fet d'estar allà al tercer pis d'un edifici i pujar per les escales, li donava un toc molt autèntic. Recomenable!
  • Jupioca: local de gelats, batuts i bubble teas a la primera avinguda a prop de casa. Costen al voltant de 7$ cada un però després de 7, el 8è és gratis, així que hi vam anar dos cops. Molt bons, però el local és de Take Away, no t'hi pots quedar.
  • Danniel Corpuz: els bombons d'aquest xef asiàtic famòs a Netflix amb parada a Cannal Street són macos, bons, i cars, doncs vam pagar 4$ per un bombonet.
  • Dumpling fried: local a prop de la plaça Columbus a Chinatown on t'has d'emportar el menjar, vam agafar 26 dumplings que ni fu ni fa la veritat i 2 cokes per 14$. El millor que vam dinar barat, tot i que ho vam haver de complementar amb hotdogs.
  • Starbucks: el dia de Chinatown va ser molt complert, de manera que vam fer una aturada a l'Starbucks de Brooklyn heights on una llimonada, dos sucs i un cafè latte (assegurant el tir) ens va costar 20$.
  • Tasty hand pulled noodles: vam completar el dia asiàtic sopant en un dels restaurants de Zoyer Street on els noodels eren bons i contundents, de fet, vam demanar també uns dumplings que ens vam endur a casa. Per tot 70$. Perfecte.
  • Sander's bakery: local famós però senzill al barri ultra ortodox de Williamsburg on vam comprar 8 croissants petits i 1 gran de xocolata, una galeta i dos brioxos kosher per 13.60$. La veritat, força mediocres.
  • Doughnuttery: vam menjar a la terrassa d'aquest famós local de NY que té a la high line on un tallat (dolent) i 6 mini donuts (molt bons) ens van costar 11$.
  • Dickson's: un dels darrers àpats a Nova York ens va fer veure moltes coses. Vam dinar un pollastre a l'ast amb patates fregides en aquest local al pis -1 del Chelsea Market per 27$, i ens va semblar el xollo del viatge. De fet dinar per 27$ està bé de preu, però no va ser més que un pollastre i patates. Hoi vam acompanyar amb mc and cheese (que va sobrar) i 2 cokes, al final el dinar ens va costar 43$.
  • Sushi rem: el darrer sopar a NYC i en el que celebràvem l'aniversari de la Mireioneta van coincidir en aquest restaurant japonés on vam menjar un sushi molt bo i una resta de plats no tan (amb alguna excepció), però els 125$ que vam pagar ens van semblar massa, malgrat és el preu per menjar en un restaurant a Manhattan (sense grans homenatges tampoc).