República Txeca. Dades

General

Transport

• Vols: vam volar amb Vueling, amb uns horaris força bons. Els bitllets dels 4 amb una maleta facturada ens van costar 626€. L'avió estret i, com és habitual amb una mica de retràs. a bord vam comprar 4 begudes que ens van costar 13.5€. Bé.
  • Cotxe de lloguer: a través de Rental plus vam llogar un Toyota HRC automàtic i 5 portes (difícils de trobar les del darrera) amb rodes d'hivern i assegurança a tot risc durant 10 díes per 228.83€. Un xollo i de les poques coses que ens van semblar realment més barates a Txèquia.
  • Benzina: vam posar 4 cops, però en general els preus oscil·laven entre 35 i 39 corones el litre, havent vist a 33 i 42. Com a dada, pràcticament sempre el preu del diesel i la benzina eren el mateix a la mateixa benzinera. N'hi ha moltíssimes.

Karlovy Vary

Menjar

• Cafè Respiririul: la "despesperació" per esmorzar ens va portar a aquest cafè ben posat al mateix recinte on hi ha el geiser. És a dir, amb molt bones vistes de la columnata del mercat i la ciutat però amb poca carta, tot i que força bo, creiem que haguès estat millor aguantar una mica més doncs a partir d'allà hi havia més opcions. 2 cheesecakes, 1 quiche, 1 cafè latte. 410 corones (17.24€). És a dir, de ganga, res.
  • Trdelnik: cilindres de pasta follada que és poden untar amb xocolata o el que sigui. Els vam veure a tots les fires i clar, els havíem de tastar. Força bons, però no espectaculars. A la fira davant de l'hotel Thermal costaven 100 corones cada un.
  • Smichovsky pavilon: el nostre primer àpat a Txèquia va ser en un pub ben autèntic on vam menjar... normalet, que és més aviat com és el menjar txec. A base de sopes, aquestes sí que omlt bones, sobretot per soportar el fred, carns guisades o rebossades amb purè de patates i una espècie de pa de motlle que posen amb tots els plats. Aigua, que la cobren igual que si demanes patates fregides de guarnició i fins i tot els sobres de ketchup, i la primera Pivo del viatge, no vam beure moltes perque tampoc som grans cervesers nosaltres. Doncs ens va costar 61.53€. Preu raonable però el que hem dit, no és una ganga.
Oci
  • Tassa: a Karlovy Vary s'ha de comprar una tassa, un got, el que sigui, de ceràmica però, per anar bebent de les fonts termals. Nosaltres vam comprar una tassa petita pels quatre i per la vam pagar 135 corones (5.68€) i així ja teníem "pongo" del viatge. Hi ha opcions per donar i per vendre.
  • Saunia: tres hores els 4 a l'Spa, amb les piscines amb vistes a la ciutat i les diferents saunes, ens va costar 67.65€. Això sí que podem dir que és més barat que a casa. Després vam prendre algo allà i ens va costar 8.73€, però ens havíen descomtat 2 al haver comprat els tickets online.
Terezin

Oci
  • Ciutadella: el ticket pels quatre ens va costar 22.7€ i et permet visitar tots els espais de la ciutadella. Vam començar (obligats) pel que era l'antiga presó que segurament és l'espai més impactant i on teníem una visita guidada gratuïta en castellà, i vam entrar al museu de les SS, al de lloc, situat en l'antiga escola, a un parell de barracons que s'han mantingut com eren durant l'època de dominació nazi, especialment espectacular al que es va pintar una sinagoga oculta. I vam acabar amb els espais funeraris i el crematori, on vam arribar tard i no vam poder entrar.
Menjar
  • Parkhotel: vam trobar un restaurant també molt autèntic on pint que porten excursions guiades, doncs té davant un pàrquing per autocars. Per sort no n'hi havia cap aquell dia i vam gaudir ben tranquils d'un dinar cassolà, sense grans pretensions però de molt bona qualitat. Amb postres, cafè i coca-coles, vam pagar 51.19€. Relació qualitat preu, el millor àpat del viatge.
Liberec

• Vaclavka: tot fent l'entrada me n'adono que vam tira força per restaurants tradicionals. En aquest restaurant a les afores del poble vam arribar al punt de que la comunicació va ser força difícil i entre les carns guisades vam menjar colomí, però encara no sabem quin plat era. També força bo i molt bé de preu. Doncs ens vam atipar i vam pagar menys de 48€.
  • Kafè Kytka: cafè ben posadet al centre on vam berenar a base de cafè late, xocolata desfeta, una espècia de cocacola local, aigua i dos pastissos prou bons, 17.6€. El preu total em sembla car, però si vas desglosant els preus individuals, que no m'ho semblen tant, i és el que és.
Transport
  • Zona blava: bé de preu, cosa general al país, o potser és que a Barcelona és molt cara. 2 hores 3.76€
Mlada Boleslav

Oci
  • Museu Skoda: no és un súper museu, però veus moltíssims models de la casa i aprens una mica de la seva història, per una estoneta, que és el que hi vam estar, és perfecte. A més, l'entrada pels 4 ens va costar poc més de 10€.
Menjar
  • Vaclav: és el restaurant del museu, però que es pot accedir de manera independent. És una variant dels restaurants clàssics però modernitzat. Tant el lloc com els plats.4 plats begudes, 2 postres i un cafè, 57.46€.
Praga

• Cafè Boheme: cafeteria que fa honor al seu nom i on vam prendre un cafè late i un suc molt bons per 165 corones, però on sobretot, hi vam estar molt bé.
  • Cinska: resturant xinès on vam fer l'últim dinar de l'any. Ens vam partir unes gyozas i després vam menjar un plat de noodels, o yakisoba cada un, més begudes i dos postres. Normal, però ens va anar bé per sortir de les carns txeques. Ens va costar 54.7€. En la línia de tots els restaurants.
  • Punch: vam tastar el vi calent a la plaça de l'ajuntament, és a dir, vam fer el guiri a més no poder, doncs al lloc més turístic era més car que a cap altra lloc, 90 corones el gotes, i difícilment podia haver-hi un més dolent. Tot i així, el que no duïa alcohol, era igual de car, però com a mínim era bo.
  • OA tea: a la plaça Venceslao vam veure aquest local molt "japo" amb detalls de Bola de Drac i Naruto entre d'altres i vam haver d'entrar a comprar Buble teas per a tots a uns 5€ la beguda. Això sí, amb Otakus al costat.
  • BON: i si el darrer dinar del 2023 va ser a un xinès, el primer sopar del 2024 va ser a un japonès que també feia honor al seu nom, però en català, doncs tant els entrants, edamame, giozes i tekoyaki, com els plats que vam demanar, soba de vedella, tonkotsu, i dos plats d'arròs. Tot era boníssim. Vam passar dels 60€ (62.74), però va pagar la pena.
  • Cafeteria Anotni Novo: una cafeteria molt estàndard però xula on vam berenar a base de xocolates i pastissos per tots i vam pagar 17€.
Oci
  • Torre Catedral: com ja vam dir, al castell de Praga es paga per tot. Nosaltres vam decidir entrar només a la torre de la catedral per les vistes de la ciutat. L'entrada dels quatres ens va costar 600 corones.
  • Souvenirs: Al pont de Carles vam coprar una aquarel·la per 800 corones i l'Aranete es va fer un retrat per 1000. En Pauilolo va preferir una matrioska de 790.
Transport
  • Zona blava: estpa molt bé, doncs per 40 corones tens el cotxe tot el dia, com a mínim a la zona 2
  • Pàrquing: el darrer dia vam deixar el cotxer al pàrquing del centre comercial Novi Smichnov, vam estar unes 5 hores i vam pagar 10€.

Cesky Krumlov

Menjar
  • MLS creperie: lloc on sap que pagaràs per una crepe al estar al lloc turístic per excelència, però ens venia de gust i volíem també menjar de nou un Trdelnik. Així que dos de cada i les begudes, i 25€. El pitjor, que el servei no ens va agradar.
Transport
  • Pàrquing: per tal d'evitar més multes, a la tarda vam aparcar a un dels pàrquings habilitats per visitar la ciutat, que de fet estant molt ben situats. Vam estar una mica més de dues hores i vam pagar 6.27€. Força car pel que costen la resta de pàrquings.
Lipno nad Vltavou

Oci
  • Tree top walkway: el ticket familiar pel passeig per les passarel·les costa 1080 corones i baixar pel tobogan 60 corones extres cada baixada.
  • Trineu: al costat de les pistes d'esquí de Lipno hi ha un tobogan on cada ride costa 100 corones. Als nens els hi va agrdar molt.
Telc

Transport
  • Zona blava: molt barata i al costat del casc antic. 2 hores, 1.68€.
Brno

Oci
  • Ossari: el ticket d'entrada costa 160 corones per adult.
Menjar
  • Manya: restaurant japonès al costat de l'ajuntament vell, molt maco i bo, però esperàvem una mica més. Ens vam partir uns giozes d'anec que eren boníssimes, i després vam demanar un sortit de Sushi, que eren 5 trossos amb sopa miso, una croqueta i arròs amb llet, un ramen de verdures i dos Karaage Don, per acabar pagant 62.77€.
Transport
  • Pàrquing: seguint les recomanacions del nostre amfitrió vam aparcar al pàrquing del centre comercial Vankovka, a uns 10 minuts caminant del centre. Hi vam tenir el cotxe unes 5 hores i vam pagar 120 corones. Paga la pena.
Kobylnice

Menjar
  • Sokolovna: pub local en un poble perdut, que és el que volíem i on dues cerveses i un plat de saltxitxes ens va costar 8.5€, però el millor va ser sentir-se txecs de veritat.