Chamrousse. Dades

Viure

• Homeexchange. L'apartament que la Mireioneta va trobar gràcies a aquesta plataformaha estat una triomfada total. L'apartament sense estridències però totalment còmode i funcional, amb dues habitacions grans i una sala comuna amb salo-menjador cuina on hi hem estat molt bé, però és que estar davant de les pistes a 100 metres caminant amunt d'un telecabina i 100 mentres caminant avall d'un telecadira, amb vistes de les pistes ha estat un luxe. De veritat que és súper recomenable... de fet, no descartem tornar-hi.

Menjar

• Les gaboureaux. Pot ser el restaurant més ben posat a cota 1650. No era el que volíem per la primera nit, doncs volíem alguna cosa barata, però no vam trobar un altre d'obert per sopar. L’Aranete va fer un menú infantil a base de pasta i una crepe de Nutella, i els demés amanida Cèsar, una pizza de carn i un plat de ravioli. A més a més vam demanar una altra crepe de plàtan i un cafè amb llet. Tot bo sense ser espectacular. Vam pagar 68€ i ens vam assabentar que en aquesta estació hi ha pocs espanyols. Com el servei va ser molt bo vam decidir tornar-hi 3 díes després a sopar la ben merescuda raclette (per dos) molt bo el formatge però les patates no gaire i els embotits... doncs els embotits a mi sempre m’agraden més els de casa, vam completar amb una tartiflete també molt bona i l’Aranete, com no és de formatge, es va fotre una chicken burger que no se la saltava un torero, amb de l’eau i res més 96€.
  • Forn de pa. 4 pains aux chocolat, una baguette i un cafè amb llet per emportar al forn de pa a la nostra cota (1650) 9€. Hem anat repetint aquesta formula, amb o sense cafè i a vegades amb algun pastisset, però vaja, la baguetter 1.50€ i els pains, 1.25€.
  • Le Hard bossescafè. El primer dia vam dinar a la creperie de la nostra cota doncs encara no teníem menjar i no volíem fer un àpat car, a més a més és on treballa la propietària de l’apartament, que per cert no es va estirar a convidar-nos ni al cafè amb llet de la Mireioneta. Juntament amb el cafè, dues galettes, amb un farcit però la pasta més justeta, una hamburguesa i una capsa de pasta, 56€.
  • Bar de la Croix. Dalt del telecabina, amb unes vistes espaterrants dels Alps que pagues, el tallat 2.6€. Ara sembla car, però l‘estoneta que vam passar va ser molt bonica.
  • Le Sorbier. Una parada tècnica a la cota de 1750 per agafar forces per lluitar contra la neu verge del dimecres es va traduïr en 3 galettes, força bones, un tallat i una coke, 28.5€, de nou, caret però ben invertits.

Oci

• Monitor. 3 díes de classe d’esquí  pels dos nens amb professor privat, l'Antoine, que parlava casteññà. 1h i mitja per dia, 220€. Preu normal per aquestes coses
  • Forfait. 5 díes de forfait pels 4 amb assegurança, 570€, Sí que l’Aranete encara paga menys, però està molt bé de preu si ho comparem amb casa nostra.
  • Tirolina. El viatge costa 35€, car, com totes aquestes coses, o potser fins i tot no tant, però és una cosa que a en Pauilolo no li podem dir que no.
  • Spa. Sí sí, potser estem als Alps dels pobres però tenim Spa i tot, amb una piscina amb vistes a la vall (tot i que les vistes són millors esquiant) jacuzzi, sauna i hammam, 2 hores 35€ però vam haver de pagar 5€ més per persona per llogar un banyador. Els massatges, més cars s’han de reservar i els menors de 16 anys no poden entrar, de manera que hi vam anar els dos adults i hi vam estar de perles.