Dubai. Dades

Dormir

• Treppan Hotel: vam estar 4 nits en aquest hotel a la zona esportiva principalment pel seu preu 75€/nit, però perquè pensàvem que tindríem llit i sofà llit i només vam disposar d’un llit gegant pels 4, cosa una mica incòmode la veritat. De fet, l’habitació era ideal per a dos amb una cuina que anava molt bé, però pensada per a dos, a nivell de coberts, plats, gots així com tovalloles. A banda d’això, l’hotel era de 4 estrelles però alguna cosa justejava, vam tenir pàrquing cobert i una piscina al terrat amb vistes del burj khalifa i el Burj Al Arat. De tornar miraríem una altra cosa però si hi anéssim els dos sols, no el descartaríem d’entrada.

Menjar

• % Arabica: lloc molt bonic al Dubai mall per prendre un molt bon cafè i pagar-ho... 22 dirhams
  • VaPiano: doncs dins del car que és Dubai, dinar als malls no és el pitjor, de fet, vam Dinar amb vistes a les fonts i al Burj Khalifa, una amanida cèsar amb pollastre, dues pizzes d’adult i una de nen, amb aigua per beure, 208 dirhams. Preus similars als que vam pagar a Berlin el 2018 i més baixos que a DisneyLand París al 2019. Molt bona opció
  • Centre per l’entenimentde cultural Al Sheikdt: esperàvem molt més d’aquest lloc, la veritat, esperàvem un dinar bo i autèntic, i ens vam quedar amb un àpat mediocre de les mateixes coses que ens havien ofert en altres activitats, és adir, l’arròs amb pollastre o xai, verdures i bunyols. Això sí, pagant-lo molt més car, doncs pels quatre vam pagar 390 dirhams. El millor l’explicació que ens va fer la noia sobre la vida als Emirats, però que va ser molt i molt corporativa.,
  • Seville’s: va ser pràcticament el sopar de Dubai... i era un espanyol, on el seu propietari, en Mariano, un asturià criat a Barcelona i un clàssic de Viajeros Callejeros i aquest tipus de programes, doncs fa 21 anys que va muntar aquest restaurant al centre comercial Wafi que és un centre neuràlgic d’espanyols expatriats a Dubai. Hi vam anar perquè en Mariano munta una cavalcada de reis i era el colofó del viatge. L’Aranet va al·lucinar, malgrat els reis tampoc eren els més glamurosos del mon, i nosaltres vam menjar molt bé a base de xipirons arrebossats, truita de patates, ous trencats, pa amb tomàquet, croquetes i flamenquines. Això i un parell de begudes 281 dirhams (i perqué no tenia cachopo).

Oci

• DCRC: les carreres de camells van tenir entrada pròpia, i el millor de tot, és gratis. No sabem si per les finals cobren entrada. Hi ha una barrera però estava aixecada.
  • Arabian Guide: a través del portal Great Deals vam trobar una autèntica ganga amb aquest paquet pel desert, doncs vam fer 4x4, passeig en camell, i sandboard, tot tastest, si volies passeig llarg en camell o portar quads es pagaven a part. Un cop a dins, te de benvinguda, aperitiu a base de bunyols i durum de pollastre, sopar a base de la típica barbacoa, amanida i pasta, tatuatge de henna, i espectacles (que estaven prou bé), més dormir (ens van col·locar en un lounge) i un esmorzar senzill l’endemà. Tot això per 100€... els quatre! Vam aconseguir l’oferta a GreatDeals i ja no la veiem més. També dir que els nens van fer-se fotos amb un falcó, ens va costar 20 dirhams/nen.
  • Go City Dubaipass: vam trobar aquest abonament d’activitats i vam veure que era una bona manera de reduir despeses als emirats, després de valorar diferents opcions vam agafar el més senzill, el de tres activitats que ens va costar 624 dirhams per adult i 489 per nens.
  • IMG Worlds ofadventure: l’entrada a aquest parc costa 335 dirhams una autèntica astillada, nosaltres la vam aconseguir a partir del go city Dubai pass, de manera que ens vam estalviar 558 dirhams. No es pot entrar menjar, i un cop a dins, els preus de menjars són carets, Dubai és car. Vam menjar a un restaurant d’aletes de pollastre un pack familiar que incloïa 20 aletes sense os, 10 amb os, patates fregides, i arròs. Tot això i 2 begudes 189 dirhams, que no va ser un gran dispendi però és que tampoc era especialment bo.
  • Burj Khalifa: vam gastar un altre dels “tiquets” del Dubai city pass que incloïa l’entrada fins el pis 125 a qualsevol hora però sense reserva Tot i així, l’entrada per la web pot sortir més econòmica si puges de nit (que gairebé és el que vam fer nosaltres, doncs costa 149 dirhams. De dia són 224 dirhams (molt semblant al preu amb el passi).
  • Aquaventure: aquí vam gastar el tercer tiquet del passi, i aquí sí que ens va sortir a comte doncs l’entrada costa 300 dirhams. El dinar a dins és molt car i no deixen entrar res (i ho comproven) per sort, la Mireioneta, que està en tot, va veure un restaurant a la zona infantil on venien uns menús infantils molt complets per 48 dirhams. Vam agafar quatre, nuggets, dues hamburgueses i una pizza amb beguda i patates, i ens va anar la mar de bé. Llogar una taquilla petita ens va costar 15€, però és necessari.
  • Ain Dubai: per pujar a la nòria vam agafar un tiquet familiar que ens va costar 370 Dirhams (podríem dir que és un compra’n 4 i paga’n 3).
  • Creuer per Marina: vam gaudir d’un creuer per Marina de dues hores passant pel canal i arribant a la nòria amb sopar i espectacle per 100€ els quatre. Ho vam treure a partir de Great Deals i va estar molt bé.
  • VR-Park: dos tiquets per la zona de realitat virtual del Dubai mall, més la targeta recarregable que mai més farem servir, 75 dirhams... crec que va ser un error ensenyar-li als nens... un cop la van veure... hi havia de jugar.

Transport

• Els pàrquings del Dubai Mall, de l’Atlantis de Palm (així com la llançadora) i el del port són gratuïts.
  • Els pàrquings públics, el del centre comercial Wadi van a 15 dirhams/hora (incloent el descobert de Deira davant del museu de Dubai, però ull un minut de més ja et cobren tota l’hora... cosa que al de Deira vam regatejar i vam aconseguir no pagar-la.
  • El pàrquing de Madinah Jumeirah és gratuït dues hores i a partir de les 6 de la tarda
  • Benzina: en vam posar dos cops, sense plom... aproximadament a uns 60cèntims el litre... per això val la pena moure’s en cotxe.
  • Abra: travessar el Deira des de Al Fahidi costa 2 dirhams, en canvi des de Old Dubai 1. Per altra banda, curiosament, aquests preus no estan indicats a les taquilles... serà preu de “guiri”